قاضی‌زاده هاشمی در مراسم روز جهانی غذا: وزارت بهداشت درباره سلامت مردم، اهل مسامحه نیست

وزیر بهداشت گفت: مردم باید از سلامت برنج و غلاتی که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند، مطمئن باشند و به شایعات در این حوزه توجه نکنند.
دکتر قاضی زاده هاشمی در همایش روز جهانی غذا افزود: موضوع غذا صرفا به وزارت بهداشت مربوط نیست اگرچه طبق قانون، ناظر این حوزه است و در مواردی نیز سازمان ملی استاندارد، همکاری دارد.
وی ادامه داد: خوشحالم که در دوران ریاست جمهوری روحانی، همکاری خوبی بین دو دستگاه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد شکل گرفته است؛البته وزارت صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش مهمی در این حوز دارند.
وی خاطرنشان کرد: نظارت وزارت بهداشت در سطح کشور مربوط به مواردی است که از مبادی قانونی، وارد کشور می‌شوند و مردم باید درباره این محصولات مطمئن باشند و به شایعات توجه نکنند اما مشکلات کم و بیش هست.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت ثابت کرده در مورد سلامت مردم طبق وظیفه قانونی، بدون رودربایستی عمل می‌کند و اهل مسامحه نیست اما مواردی هست که قاچاق در بازار پیدا می‌شود و آنها از دید ما و از حوزه مسئولیت ما خارج است اگرچه که مطالبه گری ما باید مداوم باشد.
دکتر هاشمی افزود: در طول یک سال گذشته موفق شدیم مجمع ملی سلامت را با حضور رئیس‌جمهور برگزار کنیم و آیین نامه‌هایی تدوین شده که در همه استان‌ها این مجمع‌ها برگزار شود؛ یکی از کارهای مهم مجمع ملی سلامت، نظارت بر بهداشت حرفه‌ای و محیط و توجه به غذای مردم اعم از کارخانه و خرده فروشی و مراکز توزیع مواد غذایی است.
وی ادامه داد: در شورای عالی سلامت امنیت با حضور 9 عضو کابینه دولت در مورد مصرف نمک و شکر تصمیم گیری‌های خوبی شده است و درست است که 10 درصد مصرف نمک را کم کردیم اما مصرف نسبت به استاندارد سازمان جهانی بهداشت زیاد است و بیش از دو برابر مصرف نمک داریم.
وزیر بهداشت اظهار داشت: مصرف نمک ایرانی‌ها، 85 گرم در روز است که باید 25 گرم را کاهش دهیم که این هدف را ظرف چهار سال آینده دنبال می‌کنیم.
دکتر هاشمی افزود: شورای عالی سلامت در مورد روغن نیز تصمیم گرفت تا اسید‌های چرب را به صفر کاهش دهد که شدنی است.
سایر اخبار این روزنامه
تیلرسون: رئیس جمهوری آمریکا نمی خواهد کنگره تحریم هایی را علیه ایران وضع کند که باعث لغو برجام شود ماجراجویی بارزانی کرکوک را به جنگ نزدیک می‌کند گروهی از روانشناسان آمریکایی خواستار برکناری ترامپ شدند کشف انبار بزرگ جنگ افزارهای آمریکایی و اسراییلی داعش در سوریه دکتر ظریف: مشکل ترامپ نداشتن استراتژی است رئیس سازمان انرژی اتمی: در صورت لغو برجام اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنیم تیلرسون: رئیس جمهوری آمریکا نمی خواهد کنگره تحریم هایی را علیه ایران وضع کند که باعث لغو برجام شود تاکید نهادهای اقتصادی بین‌المللی بر تداوم همکاری‌های پسابرجامی با ایران قاضی‌زاده هاشمی در مراسم روز جهانی غذا: وزارت بهداشت درباره سلامت مردم، اهل مسامحه نیست صادقانه با مردم معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری خبر داد آیین نامه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان در دستور کار دولت معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: تنها90 دستگاه اجرایی به سامانه انتشار آزاد اطلاعات متصل شده اند در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق 1404 تصویب شد عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: شهرداری تهران با تورم شدید نیرو روبروست